همه چیز و هیچ چیز(Everything & Nothing)
همه چیز و هیچ چیز(Everything & Nothing)

همه چیز و هیچ چیز(Everything & Nothing)

محمدرضا دشت کیان

قوانین هستی-قانون سوم

قانون نظم

همه هستی منظم است. تمام افلاک و سیارات و کهکشان‌ها و… منظمند. بدن ما هم نظم خاصی دارد و اگر اختلالی در نظم قسمتی از بدن رخ دهد، انسان بیمار می‌شود و این نظم، برای ما پیامی دارد که ما هم باید به عنوان عنصری از هستی، نظم داشته باشیم؛ زیرا بی‌نظمی، منشأ بروز مشکلات در زندگی است.

آنتونی رابینز: همه تلاش‌ها پاداش دارند؛ اما تلاش‌های منظم پاداش مضاعف دارند.

امیرالمؤمنین علیه‌السلام در آخرین لحظات عمر خود، توصیه بسیار بسیار جالبی دارد: … أُوصِیکُمَا وَ جَمِیعَ وَلَدِی وَ أَهْلِی وَ مَنْ بَلَغَهُ کِتَابِی بِتَقْوَى اللَّهِ وَ نَظْمِ‏ أَمْرِکُمْ‏ وَ صَلَاحِ ذَاتِ بَیْنِکُمْ …

ثابت شده که وقتی کاری را به‌صورت کامل انجام دهید، انرژی‌اش به شما برمی‌گردد و اگر در آخرین لحظات، آنرا رها کنید، انرژی در آن باقی می‌ماند؛ مانند کوبلنی که تمام‌ شدنش به اینست که قاب کنید و به دیوار بزنید. تمام‌ کردن کار ناتمام، یک نوع نظم است.

کاترین پاندر: هرگاه جذب موهبتی به تأخیر افتاد، پیامش اینست که باید در وضعیت کنونی خود، خلاء و نظم ایجاد کنید.

هر وقت مشکلی در بخشی از زندگی پیش آمد، ببینید کدام قسمت زندگی شما نظم ندارد! کدام قسمت را ناتمام رها کرده‌اید! شاید مسأله‌ای ذهن شما را آشفته می‌ساخته و بدون حل، آنرا رها کرده‌اید! شاید نوشته‌ای ناتمام دارید و… فهرستی از کارهای ناتمام زندگی‌تان را بنویسید و در صدد اتمام آن برآیید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.